מזו-תרפיה (מיקרו-נידלינג) imageמזו-תרפיה (מיקרו-נידלינג) image
הדרך המהירה והטובה להצערת העור מבלי להיות תחת סכין המנתחים 

הראייה הטיפולית שלי מתקיימת על-פי שיטת 3 הרבדים בגישה ההוליסטית כדרך חיים כבר למעלה מ- 25 שנה, שיטה אותה פיתחתי, המעניקה חוסן חזותי, חוסן בריאותי, וחוסן מנטאלי-בשתי עולמות תוכן – בריאות העור ויופי ופיתוח מנהיגות אישית, מטרתי לראות את התמונה ואת האדם באשר הוא.
יחד עם זאת, להבין כי העור הוא איבר דינמי המשתנה מעת לעת, בהתאם לדברים הפוקדים אותנו במהלך היום יום ולאורך השנים והזמן.

הטיפול בבריאות העור הוא חלק חשוב מכלל הדברים, שימור, תחזוקה והצערת העור.

המושג – אנטי-אייג'ינג (Anti-Aging) – הכוונה לעיכוב תהליכי ההזדקנות ברמה הכללית והבריאותית בכלל והעור בפרט. בתחום הרפואי זהו חקר ההאטה של תהליכי ההזדקנות ומערכות החיים של האורגניזם והאצה של חילוף חומרים.

ההזדקנות היא דרך הטבע, ויש לקבל זאת בהבנה, באהבה ולעשות את המיטב מבחינתנו. נכון, היא פוגעת באיכות החיים בכושר הפיזי ומקצרת את תוחלת החיים, עקב מצב בריאותי פיזי לקוי כמו: מחלות, תרופות, הארכת תוחלת החיים וברמה המנטאלית דיכאון, מצבי רוח משתנים, חרדה, אי-וודאות ועוד וברמה החזותית – העור שלנו – מהווה את המעטפת שממנה אנו נהנים יום ביומו.

העור הינו האיבר הגדול ביותר ועלינו לשמור ולטפח אותו על מנת לשמור על תקינותו ברמה האסתטית וברמה הפיזית. וזאת בעזרת פעולות חיצוניות, בניית הרגלי בריאות בכלל ותזונה בפרט ושמירה על מצב מנטאלי תקין.

ולמה?
העור - האיבר הגדול בגוף המספק לנו הגנה מפני השמש ע"י מנגנון שנקרא מלה-נוציטים, מלנין, כנגד חיידקים, פרזיטים ופטריות למיניהם ועוד. עלינו לטפח ולשמור עליו על מנת שיוכל להמשיך לתפקד כראוי ואנו וליהנות ממנו.
נעשה זאת על-ידי פעולות שימור וטיפוח יום יומיות ופעולות נוספות אחרות פולשניות יותר או פחות – היום נתמקד במזו-תרפיה.
לעור תפקידים רבים מצד אחד וחיוניים לבריאותנו, עם זאת הוא האיבר האחרון בשרשרת האספקה ליצירת וויטליות וחיות שעם השנים הולך ומתמעט – כאשר יש מצב ייחודי הגוף יפנה משאבים גדולים יותר ללב, הכליות או אחר.
את ההזדקנות של העור לא ניתן לעצור – כן ניתן למזער ולהאט וליהנות בדרך – על-פי שיטת 3 הרבדים – ההשקעה בידיים שלך
ישנן דרכים מגוונות וייחודיות המותאמות על ידי בעל/ת המקצוע, בשילוב תכשירים פעילים בהתאמה אישית טיפולים ייחודיים על-מנת לתפור את החבילה המתאימה למצב בפועל בנקודת זמן עכשווית היכולה לכלול גם מכשור כמו : במזו-תרפיה כך שהעור שלך מתחדש מעצמו כבר מעכשיו.
טיפול זה הינו פעולה פולשנית אולם מדודה. פעולה הנעשית בצמוד לעור על-פי קווי המתאר שלו – זו אחת הנקודות החשובות לתהליך העבודה בשטח. (אפרט בהמשך)

שיטת טיפול זו קרויה מזו-תרפיה (מיקרו-נידלינג) (Micro-needling)
זהו טיפול באמצעות מכשיר הכולל מחטים זעירות קטנות ודקות, בעזרתן ניתן לעבור על אזורים מתבקשים וייחודיים ו/או לעבור על כל חלקי הפנים כולל צוואר ודקולטה – בהתאם לנדרש.
טיפול מתקדם זה מניע את העור לחידוש רקמות ומעודד עבודה עצמית של העור, מאפשר תחזוקה מעת לעת בהתאם למצב וסוג העור בפועל.
מזו-תרפיה הינו טיפול אנטי-אייג'ינג (Anti-Aging) המבוסס על הרס מבוקר, בנייה ושיקום העור המאפשר נראות קורנת וצעירה יותר, עור חזק ומוצק ואיכותי בריא ובעל תפקוד תקין יותר .

המטרה בטיפול: עור בעל חיות, נפח ותפקוד תקין, המרצת העור לייצר קולגן.
הדרך: לעודד את הפיברובלסט לתיפקוד אפקטיבי, ייצור סיבי קולגן ואלסטין, חומצה הילארונית, פפטידים ועוד.
האתגר: מיקום הפיברובלסט בעומק העור.
כיצד נעשה: טיפול באמצעות מחטים, המנקבים את העור ויוצרים פציעה מבוקרת. כל נקב יוצר תעלה המעודדת את העור למלא את היווצרות הפצעים המיקרוסקופיים ע"י ייצור סיבי קולגן ואלסטין חדשים. סיבים אילו יוצרים מרקם חדש לעור וממצקים אותו.
ניתן לשלב חומרים פעילים וכל זאת בהתאם לצרכים הנדרשים לעור המטופל.
אילו תהליכים מתקיימים בביצוע טיפול מזו תרפיה – עבודה ברובד דרמלי ואפידרמלי (אפידרמיס/דרמיס)

לדוגמא:

בעור צעיר
חילוף התאים מתקיים כל 28 יום, עור ויטלי וחיוני, פינוי תאים עודפים בצורה תקינה, מאגרי מים תקינים כ- 70%, חומצה הילארונית במבנה התקין שלה, הפפטידים (המתווכים בין שכבות העור- האפידרמיס לדרמיס) עובדים במיטבם, הפיברו-בלסט (מתחזק את הדרמיס באופן ישיר ואת האפידרמיס באופן עקיף) מייצר קולגן באיכות וברמה טובה ועוד..

בעור הבוגר
חילוף התאים כל 45 יום – 90 יום, עור בעל גוון אטום יבש ומיובש, פינוי תאים מתים בעלי כושר דל, מאגרי מים כ-45%, תפקוד לקוי של חומצה הילארונית, מחסור בפפטידים, הפברו-בלסטים מיצרים קולגן בעל מבנה פגום ופתולוגי ועוד
עם טיפול המזו-תרפיה אנו הורסים את הקיים בונים, משקמים ומשפרים לרמה הכי קרובה שניתן לתפקודו של העור הצעיר.

כיצד מתבצעת העובדה
  • הטיפול מתקיים בקליניקה
  • מומלץ על טיפול ביתי מקדים בעזרת תכשירים מתאמים (בהתאם למצב וסוג העור)
  • שימוש בתכשיר מדכא מלנין ותכשיר להגנה מהשמש.
  • הליך המתקיים אחת לשבועיים.
  • 4-10 טיפולים, בהתאם למצב העור.
  • אין צורך ואף מומלץ לא להשתמש באלחוש.
  • הטיפול במקרה של הצערה יעשה בצורה הרטובה.
  • במקרה של צלקות  יעשה בצורה היבשה – כל מקרה לגופו.
  • פעולה פולשנית מדודה בעזרת מחטים בעלי עומק חדירה של 0.3-0.5 מ"מ
  • ההליך לא מלווה בכאב.
  • זמן  הטיפול בערך כ-40 דקות – 60 דקות
מה העור שלך מרוויח
  • הגברת ייצור קולגן חדש – סיב חשוב למיצוק וחיזוק רקמת העור.
  • טיפול ומזעור חטטים, צלקות ונקבוביות פעורות.
  • סיוע מבוקר בקמטים וקמטוטים.
  • מאפשר מצב תחזוקתי –כמניעה ושימור.
  • אפשרות לעבוד רק בעזרת המכשיר ללא תוספות של חומר פעיל.
  • הגברה ומיצוי התהליך בפעולה זו בחלון הזדמנויות, כלומר, זמן קצוב לשדרוג בונוס בעור – לכן נוהגת למקסם את הטיפול בשילוב חומרים פעילים והחדרתם.
  • מאפשר פעילות עומק ברקמה וחידושה נעשה פנימה והחוצה ולהפך.
  • לתוצאות טובות יותר ושימור על הקיים רצוי לשלב מספר טיפוליים ייחודיים בהתאם לאבחון העור.
  • הטיפול מסייע ומגביר לחות ומיום בעור לאורך זמן.
  • מתקבל עור בעל אלסטיות וגמישות טובה יותר – פעולת אנטי-אייג'ינג.
  • הרקמה העורית  החדשה מוצקה יותר, אחידה וחלקה יותר המסייעת להצערת העור.
  • שיפור רב בגוון ובמרקם העור.
  • מאפשר תחושת מגע בעור נעימה וחלקה.
  • הטיפול גורם לעור להתהדק ולהתחזק ויוצר מראה כללי עם הארה, יופי ורעננות הנמשכים לאורך זמן.
  • חשובה המשכיות תחזוקתית בהתאם, לתכשירים עם ייעוץ והכוונה אישית ונכונה – כל מקרה לגופו.
טיפול ב-מזו-תרפיה מסייע ל- לגברים ונשים בריאים, עם או בלי צלקות אקנה, במצבי כתמי שמש ו/או גיל, קמטים וקמטוטים, מטיב עם נקבוביות פעורות, בעלי עור עם טורגור(רמת מיום) וטונוס (שרירים) ירוד כאשר גוון עור לא אחיד והכי חשוב כמניעה – התחלה כבר בגיל הצעיר וכטיפול תחזוקה.  
מתי לא ניתן לקיים טיפול מזו-תרפיה: נשים בהריון, מי שסובל ממחלות עור כרוניות כמו: אקזמה, פסוריאזיס, פצעים פתוחים, אקנה, הצטלקות לא תקינה בעור כמו קלואיד, או למי שעבר טיפולי רדיותרפיה- סוג של קרינה זו קרינה מייננת הפוגעת ברקמת העור להסרת גידול ממאיר ראשוני (למשל, שלבים מוקדמים של סרטן השד )להרס התאים הסרטניים ברקמה מטרתה היא להרוג תאים סרטניים ועוד), רגישות למתכות, סקלודרמה, מחלות קולגן, סוכרת, הרפס, קופרוז, רוזצאה ועוד.

אני מעדיפה לעבוד בשיטת לנגר.
מהי שיטת לנגר - קרל לנגר - פרופסור לאנטומיה 1861 ובחדרי הניתוח, על מנת לבצע חתך כירורגי – פותחו הרבה שיטות (36) ורבים בחרו בשיטת לנגר או RSTL (RELAXED SKIN TENSION LINE) קיים מתח בעור במצב טבעי .
מה אומרת השיטה – חתך הנעשה במקביל ובין סיבי הקולגן גורם למינימום הפרעות בסיבי הקולגן, ולכן הצלקת שנוצרת היא מזערית יותר ובקושי נראית לעין. כלומר החתך יעשה עם כיוון השרירים ולא מנוגד אליהם כך הריפוי וההחלמה טובים יותר.
בזכות הטיפול והרגישות של המטפלת/קוסמטיקאית הטכנולוגיה במכשיר המזו ויטל +ּ טכניקה הייחודית ושיטת קווי לנגר אין צורך באלחוש, הפעילות נעשית בהתאם למבנה העור, מפחיתה כאב ומתח בעור ומאפשרת  החדרת תכשירים פעילים לעור במרווח קצוב והעור מוצק גמיש ובעל נפח טוב יותר.